Logo Rijsoordfair

De commissie 'Samen over de brug' organiseert jaarlijks, in de maand mei, een rommelmarkt en Fancyfair rond de kerk. 60% van de totale opbrengst is bestemd voor een zendingsdoel en 40% voor de eigen gemeente.

Met de Fancyfair van 13 mei 2023 hebben we het project 'De huiskamer van Ridderkerk’ kunnen steunen met een bedrag van € 9.300. De € 6.200 voor de eigen kerk kreeg als bestemming ‘verduurzaming van de gebouwen’ Met dit geld is o.a. de oude TL-verlichting in De Hoeksteen vervangen door LED-verlichting. Los van dit prachtige resultaat mogen we terugkijken op een mooie en gezellige dag en vooral daar doen we het voor!

De Fancyfair 2024 staat gepland op 25 mei. Een nieuwe commissie is al hard aan het werk om de Fancyfair 2024 met de naam ‘Rijsoordfair’ te organiseren. Er zijn natuurlijk weer veel vrijwilligers nodig. Binnenkort volgt daar een oproep voor. We hopen dat veel gemeenteleden weer beschikbaar zijn om er met elkaar een mooie en geslaagde dag van te maken. Speciaal voor de Rijsoordfair wordt er op dit moment een nieuwe website gemaakt.

*Nog 23 dagen: logo Rijsoordfair
Klik of tik om naar de Website van de RijsoordFair te gaan

Goede doel 2024
De zendingscommissie heeft ervoor gekozen om met het grootste deel van de opbrengst (60%) de Stichting Sibusiso te steunen. Deze stichting heeft een kindertehuis in Tanzania met een centrum waar kinderen met een meervoudige beperking therapie volgen. Voor meer informatie; www.sibusiso.nl

Het deel van de opbrengst voor de eigen gemeente (40%) zal worden gebruikt voor onderhoud en verdere verduurzaming van de gebouwen.

Het Sibusiso programma in Tanzania is een uniek programma voor kinderen met een geestelijke en lichamelijke beperking en hun families. Sibusiso is een centrum waar kinderen tijdelijk worden opgenomen en waar tal van activiteiten plaatsvinden. Daarnaast is het programma ‘community based’, wat wil zeggen dat het ook in dorpen, waar de kinderen vandaan komen, actief is. Sibusiso streeft ernaar het taboe rond handicaps te doorbreken en de acceptatie van verstandelijk gehandicapte kinderen in Tanzania te vergroten. Sibusiso maakt hierbij geen onderscheid in de religieuze of culturele achtergrond van kinderen. Het bestuur van de Stichting Sibusiso (zowel in Nederland als in Tanzania) bestaat uit een team van 'professionele' vrijwilligers. Dit betekent minimale overheadkosten, zodat alle gelden ten goede komen van het Sibusiso project. Alle inkomsten worden volledig aangewend voor het Sibusiso project in Tanzania.
foto Hervormde kerk Rijsoord